7 Ekim 2016 Cuma

Taş boyama | Oda dekorasyonu

Herkese Merhaba!
Tatil sezonu kapanıyor olabilir ama sahili evimize taşımamıza kimse engel olamaz :)
Bu gün evinize yapabileceğiniz en tatlı şeylerden birini anlatıyor 
olacağım; Taş Boyama

Bu günüme sadece iki tane sığdırabildim ama devamı gelecek. Bu arada soldakini arkadaşım Sinem'e
ev hediyesi olarak yaptım onun bloguna buradan ulaşabilirsiniz kitaptan kişisel bakıma her türlü konuyu işliyor.

Yapılışı için hemen malzemelerimizi sıralamaya başlayalım;


  • Akrilik Boya (mavi,siyah ve beyaz renk)
  • Spreyli Hızlı Yapıştırıcı
  • Metalik Boyutlu Boya (Gold)
  • Su Bazlı Vernik
  • Çeşitli Boyutlarda Fırça




Yapılışı;
Muhtemelen sizde taşları benim yaptığım gibi sahilden yada etraftan buluyorsunuz bu yüzden üstleri tozlu yada kirli olabiliyor bu yüzden işe tatları yıkayıp kurutmakla başladım.
Sonraki aşama ise nasıl bir dizayn yapacağınıza karar vermek olacak ben fotoğrafta gördüğünüz gibi nazar boncuğu ve kedi yapmaya karar verdim. 
Nazar boncuğu için;


fotoğraftaki gibi üç taşı küçükten büyüğe doğru üst üste gelecek şekilde yapıştırdım,
daha sonra en büyük taş hariç nazar boncuğu renklerine boyadım.
En altta kalan taşın açıkta kalan yerine Metalik Boyutlu Boya ile istediğim şekli verdim son olarak kuruduktan sonra tüm dizaynın üzerinden vernik ile geçtim. Böylece hem daha dayanıklı hale geldi hemde parladı. Bu arada verniği aşağıdaki fırça ile uyguladım bu iş için favorim o ama herhangi başka bir fırça da olabilir.

Kedi için;
Mükemmel sonuç verecek belli bir metodum yok kedi çizimi için ama İnternet
üzerindeki resimlere yada kedi siluetlerine bakarak çizerseniz daha kolay ilerleyebilirsiniz ben öyle yaptım. :) Kediyi tamamladıktan sonra boyutlu kalemle kedinin boynundaki fiyongu çizdim hepsi kuruduktan sonra aynı fırçayla vernikle tüm taşın üzerinden geçtim.
 
Bitirdikten sonra ayakta durmaları için taşın ağırlığını destekleyecek şekilde altlarına kaide yerleştirdim (benzer taşları kullanarak).
Projem bu kadardı umarım beğenmiş sinizdir :) 
Ve tabi ki blogumu takip etmeyi unutmayın görüşmek üzere!

1 yorum: